środa, 22 lipca 2015

I'm hungry ...nakarm zwierzątko:)

Dzisiaj przychodzę do was z moją nową pomocą dydaktyczną.Jestem bardzo podekscytowana i już się nie mogę doczekać, jak wykorzystam ją na moich zajęciach:) Pomysł pojawił się dzięki konkursowi Marysi - http://www.fullofideas.pl/2015/06/the-end-of-year-contest-wyniki.html , który okazał się kopalnią inspiracji. Na zdjęciu Sylwii (jednej z laureatek) zauważyłam przepiękne zwierzaczki i dzięki jej uprzejmości poznałam źródło ich pochodzenia - http://www.mimowa.pl/. Wspaniała strona z grami i zabawami logopedycznymi,które śmiało można przekształcić w ciekawe zajęcia j.angielskiego. Dzisiaj wam to udowodnię:)
Zwierzaki do nakarmienia to króliczek,piesek,kotek i jaszczurka(?)- ja dodałam jeszcze Minionka, który jest hitem w mojej klasie.



Każdy bohater lubi inne rzeczy,np. toys, colours, numbers, food, school objects. Planuję powiększyć te kategorie,ale to już wkrótce, so stay tuned:)







Zwierzaki można przyczepić do pudełka po butach lub do plastikowego pudełka śniadaniowego (ja wybrałam drugą opcję ze względu na rozmiar) i bierzemy się za karmienie. 


Pomysłów na lekcję jest wiele, ja przedstawię kilka z nich:

1. Dzieci muszą nakarmić zwierzaki zgodnie z kategorią- dla młodszych dzieci mogą to być same kartoniki z obrazkami, a dla piszących powinien to być obrazek i nazwa. Oczywiście ćwiczymy przy okazji cały dialog:
A-Do you like tomato?
B-Yes,I do.(jeśli zgadza się obrazek z napisem) /No,I don't.(jeśli obrazek jest inny niż napis)
A.-Here you are.
B.-Thank you. Mmmm..delicious.

2.Dzieci zapisują na kartce 5 wyrazów z danej kategorii.Następnie jedna osoba jest bohaterem i musi odpowiadać na pytania kolegów,zgodnie z tym,co napisała na kartce. Dzieci po kolei podchodzą do zwierzaka i zadają pytania,np.Do you like ice-cream? Jeśli dziecko ma tą rzecz to odpowiada Yes,I do, jeśli nie No,I don't. Wygrywa ta osoba,która odgadnie najwięcej przedmiotów z kartki kolegi-ta opcja sprawdzi się najlepiej w pracy parami lub w małych grupach.

3. Guess my favourite.... W tej grze biorą udział wszystkie kategorie. Dzieci zadają pytania dotyczące kategorii,a później pytania szczegółowe,np. wybrałam pomidora.
A:Is it a toy?
B:No,it isn't.
A:Is it food?
B:Yes,it is.
A:Is it yellow?
B:No,it isn't.
A:Is it red?
B:Yes,it is.
A:Is it a tomato?
B:Yes,my favourite food is tomato:)
A:Here you are.(dziecko wkłada pomidora do buzi zwierzaka)
B:Thank you. Yummy:)

Obrazki i napisy do ściągnięcia znajdziecie  tu   , można ich również użyć do gry w memory . Minionek, speach bubbles i banany  tu

Have fun!


15 komentarzy:

  1. Super!!! Z tego co czytałam na stronie Mimowa, to ta jaszczurka to dino-jaszczur... :) Fajne te Twoje pomysły na zabawy... Dzięki... Na pewno wypróbuję... Dorota

    OdpowiedzUsuń
  2. dino-jaszczur... hehe,fajna nazwa:) Jak wypróbujesz to daj znać czy się podobało(chociaż nie mam wątpliwości,że będzie hitem:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zwierzaki! U mnie na blogu kiedyś pisałam o paper monster - też wycięłam otwór na paszczę potworka, a dzieci wrzucały do niego karteczki z różnego typu słownictwem ćwiczonym w danym momencie - kiedyś np. potworek jadł pranie ;) aby podszkolić słownictwo dot. garderoby. Pozdrawiam.
    P.s. Dodaję link do Pani bloga do ulubionych na moim hummmingbirdels.blogspot.com , pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję! muszę odnaleźć Twój post o paper monster,też myślałam,żeby dorobić jeszcze kategorię ubrań do menu zwierzaków;) Również dodaję Twojego bloga do ulubionych,śledzę go od dawna,ale dopiero teraz dowiedziałam się o opcji dodawania linków ;)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mionionek i karty z obrazkami super! Tusz w drukarce mi się kończy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już zamówiłam kolejną dostawę tuszy;) Cieszę się,że Minionek przypadł Ci do gustu,już się nie mogę doczekać reakcji dzieci, jak wykorzystam go na zajęciach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne te stworki! Spotkałam sie z podobnym pomysłem poszukując materiałów uzupełniających do książeczki There Was An Old Lady Who Swallowed a Fly - gdzie z kolei staruszka 'polykala' poszczególne stworzenia. Bardzo fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OMG,ale świetna jest ta książeczka ->There Was An Old Lady Who Swallowed a Fly, muszę ją mieć! :)

      Usuń
  8. skad wziąć te stworki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można je ściągnąć ze strony mimowa.pl http://blog.mimowa.pl/index.php/2014/10/mimowa-cwiczenie-na-zamowienie-czesc-8-raaany-julek/

      Usuń
    2. dzięki serdeczne :)

      Usuń
  9. Świetny pomysł z tymi chmurkami! 👍

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł z tymi chmurkami! 👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł świetny :) Wydrukowałam zwierzaki i dzisiaj będę testować na zajęciach, chociaż moje wykonanie trochę różni się od Twojego (zawsze muszę dodać coś "od siebie" :)).

    OdpowiedzUsuń