niedziela, 15 marca 2015

Food, food groups and table setting

       Dzisiaj moje pomysły na lekcje o jedzeniu. Zazwyczaj staram się przynosić prawdziwe jedzonko i oddziaływać na różne zmysły dzieci,np dotyk,węch lub smak. Ulubiona zabawa maluszków to "Smell, touch or taste". W trakcie tej gry dzieci mają zawiązane oczy i mówią jedno z trzech tytułowych słów smell (wąchanie),touch (dotyk) lub taste (próbowanie). Nie wiedzieć czemu, większość wybiera ostatnie słowo,dlatego zmieniłam ostatnio zasady gry i dzieci musiały wylosować czasownik;) Następnie podaje dzieciom różne jedzonko i muszą zgadnąć ,co to jest. 
       W zeszłym roku udało mi się kupić wspaniałą pomoc dydaktyczną.Nie zawsze jesteśmy w stanie przynieść tzw. real objects do szkoły,dlatego "Play food set" to idealne rozwiązanie.Zawiera ponad 100 szt. plastikowego jedzenia,można je wykorzystać do zabawy w sklep, nauczanie o grupach żywności, pochodzenie produktów spożywczych etc.


Jeśli korzystacie z podręcznika Bugs 3 to w jednym z rozdziałów jest nauczanie grup żywności . Do przeprowadzenia lekcji posłużył mi zestaw Melissa and Dough "Food groups". Produkty podzielone są na : dairy, proteins ,meat and fish.

Kolejna lekcja jest o zastawie stołowej i tu z pomocą przyszła mi Ikea i kolorowy zestaw dla dzieci:)
Dzięki tej zastawie dzieci mogły odegrać piosenkę "I'm very hungry". 

Podzieliłam klasę na 2 grupy.W trakcie gdy jedna grupa śpiewała ,druga musiała podnosić odpowiednią część zastawy. Wydaje się proste?Nic bardziej mylnego.Piosenka ma taki rytm,że trzeba się wykazać nie lada refleksem,by zrobić to w odpowiednim czasie. Dzieciom tak bardzo podobało się odgrywanie tej piosenki,że prosiły mnie na kolejnych zajęciach o powtórzenie zabawy. Zestaw z Ikei również przypadł im do gustu, prawdopodobnie ze względu na piękną kolorystykę:)


1 komentarz: