sobota, 18 kwietnia 2015

Jak łatwo i szybko można nauczyć czasowników nieregularnych (Irregular verbs)?

Czasowniki nieregularne ,często przez uczniów znienawidzone, gdyż jak sama nazwa wskazuje nie mają reguły i trzeba się ich nauczyć na pamięć. Taka forma nauki nie jest naturalną metodą przyswajania wiedzy, dlatego wielu uczniów szybko się zniechęca i traktuje ‘tabelkę’ jak największego wroga. Moja metoda na czasowniki nieregularne to nauka poprzez zabawę. Jej skuteczność została udowodniona i przetestowana na jednym z moich „słabszych” uczniów. Chłopiec ten ma trudności w nauce i krótki czas koncentracji . Nauczenie czasowników w domu było dla niego za dużym wyzwaniem i musiałam wymyślić sposób aby udało się to w trakcie naszych zajęć. Poniżej przedstawiam gry, które wykorzystałam w trakcie naszych lekcji i już po miesiącu chłopiec opanował ponad 30 czasowników nieregularnych . Pierwsza gra  kartami obrazkowymi, które znalazłam na stronie http://www.eslprintables.com to memory game.  Karty do gry wydrukowałam, zalaminowałam i wyglądają następująco (na zdjęciu jest tylko część kart,które posiadam,cała kolekcja jest liczniejsza:):


Kolejny projekt,który wykonałam to taki oto folder :



Również ciekawą grą jest domino , inspirację zaczerpnęłam z bloga http://angielskidlakazdego.blox.pl i tam również można znaleźć gotową do wydrukowania wersję tej gry. 



Spodobała się wam moja gra? Kolejne pomysły już niebawem,jeśli chcecie być na bieżąco zapraszam do polubienia mojego FanPage'a na FB . Z góry ślicznie dziękuję :)

2 komentarze:

  1. Wow! Dzięki za zalinkowanie mojego bloga (domino). W ogóle świetny blog! Dopiero go odkryłam i dodaję do ulubionych :)
    P.S. Przeprowadziłam się i też jestem na blogspocie. Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma za co. Dobrymi pomysłami trzeba się dzielić:) Również dodaję Twój nowy blog do ulubionych.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń