sobota, 20 czerwca 2015

Mystery box! ,czyli jak wzbudzić w dzieciach ciekawość.

Wszyscy uwielbiamy niespodzianki, a tym bardziej dzieci:) Gdy na mojej lekcji pojawia się Mystery Box, uczniowie nie mogą usiedzieć w miejscu i każdy chce się dowiedzieć, co znajduje się w środku. W pudełku wycięłam otwór na rękę,dzięki czemu można spróbować zgadnąć po dotyku cóż za niespodzianki kryją się w tajemniczym kartoniku. Zabezpieczyłam go również materiałem od środka, żeby dzieci nie kusiło do podglądania ;) Pomysłów na wykorzystanie Mystery Box jest kilka:
- opisujemy,co znajduje się w środku,np. It's a piece of fruit. It's long and yellow. Monkeys like to eat it. It's delicious.(banana) lub It's an animal. It lives on the farm. It's pink.(pig)

- dzieci wkładają rączkę do środka i na podstawie dotyku próbują odgadnąć nazwy przedmiotów

- dzieci przynoszą przedmioty,których uczyliśmy się na poprzednich lekcjach i to oni wkładają je do pudełka i odpowiadają na pytania swoich kolegów YES/NO, np. dzieci zadają pytania: Is it a toy? Is it made of wood? Is it brown? Is it big?

-







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz