piątek, 15 maja 2015

Pomysł na urozmaicenie zajęć- piłeczka przyssawka :)

Witam.Chciałam się z wami podzielić pomysłem,który można wykorzystać na lekcjach angielskiego na wszystkich poziomach .Niedawno będąc w sklepie z chińskimi rzeczami mój wzrok przykuła zabawka "catch the ball". Gdy tylko na nią spojrzałam, poczułam ekscytację na myśl, ile fajnych zabaw językowych można z nią przeprowadzić:) Gra składa się z dwóch paletek-łapek,ale najważniejszym jej elementem jest piłeczka przyssawka!



Oto niektóre z moich pomysłów jak można ją wykorzystać na zajęciach:

1.Gra Noughts and crosses (Kółko i krzyżyk)
Dzielimy uczniów na dwie grupy i ustawiamy drużyny w dwóch rzędach. Ćwiczyć można wszystko: czasowniki nieregularne (irregular verbs), przeciwieństwa (opposites), liczby (numbers) itd. Ja na dzisiejszej lekcji poprosiłam uczniów o podanie form Past Simple i Past Participle od podanego na tablicy czasownika.


2.Guess the animal
Na tablicy przyczepiamy flashcards ze zwierzątkami,a następnie czytamy opis,np.
This animal lives in Africa. It can run,but it can't fly. It has got black and white stripes.
Dziecko musi powiedzieć,co to za zwierzątko (wówczas otrzymuje 10 punktów) .Może również zdobyć dodatkowe 5 punktów, jeśli trafi w dany obrazek.


3. Darts
Przygotowuje zestaw pytań o różnym poziomie trudności. Dzieci rzucają piłeczką w tarczę  i grają o tyle punktów,ile uda im się trafić. Wygrywa drużyna,która uzbiera więcej punktów.



3 komentarze:

  1. Super. dzieci uwielbiają takie dodatki do zajęć! :)

    Tylko w tej ostatniej zabawie, piłeczka się chyba sama nie przyczepi do tablicy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz:)Piłeczka przyssawka to hit wśród maluchów,ale najlepiej sprawdza się w mniejszych grupach,bo emocje są wielkie i przy klasie 25 osobowej może nastąpić armagedon;) Piłeczka najlepiej sprawdza się przy tablicach suchościeralnych,dzisiaj testowałam na tablicy kredowej i niestety odpadała. Jeśli używam flashcards to mam specjalne magnesy (kupiłam kiedyś na allegro i są tak mocne,że trzeba użyć siły,żeby je odczepić;) Można również narysować proste obrazki i wtedy problem z głowy:)

    OdpowiedzUsuń