niedziela, 21 czerwca 2015

What's up? - gra językowa.

What's up to gra,która towarzyszy mi na lekcjach już od roku.Bardzo dobrze się sprawdza we wszystkich grupach wiekowych.  Można w nią grać na dwa sposoby.

1. Osoba opisuje,kim jest przeciwnik,np. You are an animal. You live in the jungle.You like bananas. Ta opcja nadaje się dla dzieci młodszych,które mogą mieć problemy z konstruowaniem różnego rodzaju pytań.


2. Jeden z graczy zadaje pytania. Np: Do I like bananas?, Can I swim? Am I a cat? Pytany gracz może udzielać tylko dwóch odpowiedzi 'Yes' lub 'No'. 


Gra składa się ze 110 kart obrazkowych podzielonych na 4 kategorie: zielone - zwierzęta, niebieskie - transport, czerwone - ludzie, żółte - sport. Zawiera również 4 plastikowe opaski na głowę.






Grę można również stworzyć samemu-wystarczą bawełniane opaski i karty obrazkowe.


Kolejny pomysł na bycie kreatywnym to karteczka na sznurku.


Udanej zabawy!



sobota, 20 czerwca 2015

Mystery box! ,czyli jak wzbudzić w dzieciach ciekawość.

Wszyscy uwielbiamy niespodzianki, a tym bardziej dzieci:) Gdy na mojej lekcji pojawia się Mystery Box, uczniowie nie mogą usiedzieć w miejscu i każdy chce się dowiedzieć, co znajduje się w środku. W pudełku wycięłam otwór na rękę,dzięki czemu można spróbować zgadnąć po dotyku cóż za niespodzianki kryją się w tajemniczym kartoniku. Zabezpieczyłam go również materiałem od środka, żeby dzieci nie kusiło do podglądania ;) Pomysłów na wykorzystanie Mystery Box jest kilka:
- opisujemy,co znajduje się w środku,np. It's a piece of fruit. It's long and yellow. Monkeys like to eat it. It's delicious.(banana) lub It's an animal. It lives on the farm. It's pink.(pig)

- dzieci wkładają rączkę do środka i na podstawie dotyku próbują odgadnąć nazwy przedmiotów

- dzieci przynoszą przedmioty,których uczyliśmy się na poprzednich lekcjach i to oni wkładają je do pudełka i odpowiadają na pytania swoich kolegów YES/NO, np. dzieci zadają pytania: Is it a toy? Is it made of wood? Is it brown? Is it big?

-