poniedziałek, 19 stycznia 2015

Walking in the jungle .

Dzisiaj na zajęciach kółka języka angielskiego postanowiłam nauczyć dzieci piosenkę "Walking in the jungle". Oczywiście metoda TPR rewelacyjnie sprawdza się przy tej lekcji,gdyż dzieci nie tylko śpiewają ,ale również pokazują, co dzieje się w dżungli i jakie zwierzątka w niej mieszkają.

♫ Let's take a walk in the jungle.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. [chodzimy udając,że odgarniamy gałęzie i przedzieramy się przez chaszcze.]
We're not afraid. We're not afraid. [ kręcimy przecząco głową .]
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward. [robimy 3 kroki do przodu.]
One step. Two steps. Three steps back. [robimy 3 kroki do tyłu.]
Stop. [ręka wyciągnęta w geście zatrzymywania kogoś.]
Listen. [trzymamy rękę przy uchu,jakbyśmy nasłuchiwali uważnie.]
What's that? [wzruszamy ramionami.]
It's a frog! [udajemy żabę.] 
We're not afraid! []
Let's stomp. (tupiemy)
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What's that?
It's a monkey! [udajemy małpkę.]
We're not afraid!
Let's jump.(skaczemy)
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What's that? 
It's a toucan! [udajemy tukana.]
We're not afraid!
Let's skip.(podskakujemy)
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We're not afraid. We're not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What's that?
It's a tiger! [udajemy tygrysa.] 
RUN![biegniemy!] ♫

Nasza zabawa wygląda bardzo podobnie jak na filmiku SuperSimpleSongs



Dodatkowe karty pracy dotyczyły zwierzątek pojawiających się w piosence:






Piosenka kończy się na tygrysie,więc na kolejnych zajęciach dzieci poznają bajkę  "Tiger wants to play"- z dołączoną pacynką :). Super książeczka o tygrysku chodzącym po dżungli i szukającym swoich przyjaciół. 






sobota, 10 stycznia 2015

What's the time Mr Wolf?

"What's the time Mr Wolf?" to wspaniała książeczka, którą dzieci po prostu uwielbiają. Jest niezastąpiona do nauki godzin oraz zwrotów dotyczących czynności dnia codziennego. Zadając pytania do tekstu można również powtórzyć słownictwo związane z ubraniami, jedzeniem i przedmiotami w domu. Zazwyczaj ja "zamieniam się w wilka" i czytam bajkę, ale w 3 klasie dzieci aż się wyrywały ,żeby zamienić się ze mną rolami :)  Wybieraliśmy najlepszego wilka i radość uczniów była bezcenna. Oczywiście przy okazji tej książeczki nie mogło zabraknąć tradycyjnej zabawy o tej samej nazwie. Jedna osoba „Wilk” staje na jednym końcu klasy twarzą do ściany, a reszta klasy staje na drugim końcu. Uczniowie wołają: What’s the time Mr Wolf?, a wilk odpowiada np.: It’s two o’clock. Uczniowie stawiają dwa kroki., odliczając je głośno: one, two. Pytanie i odpowiedź są powtarzane, aż wilk słyszy głosy uczniów blisko siebie. Wtedy odwraca się i woła: It’s dinner time! i stara się złapać jednego ucznia. Złapany uczeń to następny wilk. Ta wersja sprawdzi się w małej grupie i najlepiej w dużej sali. Ja ją trochę zmodyfikowałam . Dzieci pytają wilka o godzinę i robią tyle kroków, ile wilk powie.Następnie wilk wymienia zwierzę np. Elephant i mówi Freeze. Dzieci zastygają w bezruchu udając słonia. Jeśli ktoś się poruszy lub "zamieni się" w niewłaściwe zwierzątko wraca na koniec sali.